Tájékoztatjuk, hogy az alább felsorolt kormányrendeletek jelentek meg a Digitális Állampolgárság (DÁP) programmal kapcsolatban:
- 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet, a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről
- A Kormány 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelete a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről
- Végső előterjesztői indokolás a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről szóló 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelethez
- 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális állampolgárság egyes szabályairól
- A Kormány 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelete a digitális állampolgárság egyes szabályairól
- Végső előterjesztői indokolás a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelethez
- 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről
- A Kormány 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelete a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről
- Végső előterjesztői indokolás a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelethez
A szeptember elején elindult Digitális Állampolgárság program kényelmesebb és gyorsabb ügyintézési lehetőséget ígér a modern technológia segítségével. A Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára, Hidvéghi Balázs a programról azt nyilatkozta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában, hogy a DÁP használata teljesen önkéntes alapon fog működni. Nem lesz kötelező a használata, vagyis megmarad a személyes ügyintézés lehetősége, és a kormányablakok is. Az új program tehát egy kiegészítő lehetőség, amivel az érdeklődők meggyorsíthatják az ügyintézés folyamatát.
Hidvéghi Balázs azt is hozzátette, hogy a program kialakításakor figyelembe vették a mobil eszközök népszerűségét, illetve kiemelte, hogy a fejlesztések során fokozottan figyeltek az adatvédelemre, adatbiztonságra is.
Az eGov hírlevél cikkében olvasható, hogy a digitális ügyintézés hosszú távon számos fizikai igazolvány használatát kiválthatja, így például a jövőben nem lesz szükség a tajkártya, adókártya és a lakcímkártya fizikai példányaira. A Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyelésével egy állami applikáció is készülőben van, amely a személyazonosság igazolására, illetve az ügyintézésre is alkalmas lesz.